Läsarfråga om färg på lindor

Sara om Basutrustning för träning?:
Alltså, vad har dressyrtränaren att säga till om vad du har för färg på lindorna på hästen? Det är ju knappast så att ni blir bättre/sämre som ekipage för att ni har röda lindor. 
Om jag nån gång får möjligthet att träna för nån tränare på detta vis så ska jag se till att ha de mest skrikiga färger jag kan komma på. Turkost, lila, orange, you name it. (Inte alla på en gång dock, matchat schabrak, lindor/skydd och ev tröja på ryttaren ska det vara!)

Varför jag väljer att inte ha helt rött på Donna är för att till och med jag tycker att det blir för mycket på henne (tro det eller ej!). Donnas fuxfärg och färgen rött skär sig om det blir för mycket och då blir det helt enkelt inte snyggt. Jag tycker att rider man för en tränare så ska det se snyggt ut och välvårdat ut. Nu menar jag inte att det inte kan se bra ut med skrikiga färger, absolut kan det göra det! Jag skulle enkelt kunna ha en turkos outfit på Donna på en dressyrträning, det skulle vara jättefräckt! Precis som du själv säger så ska det vara matchat = igenomtänkt och snyggt! Men just färgkombinationen hästens färg/utrustningens färg ska matcha ihop också. Då tycker jag att man visar respekt för tränaren och erkänn att man känner sig så mycket snyggare då också ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja jag har inte sagt nånting om att det inte ska se välvårdat ut. Det jag reagerade på var "ingen dressyrtränare kommer godkänna rött på Donna." Det är inte upp till tränaren att godkänna färger och inte.

I övrigt håller jag med om att man ska vara hel och ren på träning, fast det tycker jag man ska vara oavsett om man tränar hemma eller för någon.

2011-09-26 @ 20:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback