Basutrustning för träning?

Efter helgens dressyrträningar känner jag att jag behöver införskaffa en så kallad "basutrustning". De lindor jag äger är ett par röda, vilket ingen dressyrtränare utifrån kommer godkänna om jag använder på Donna.. Haha. Som dressyr-ryttare känns det nästa som ett måste/krav att ha en uppsättning vita benlindor för både träning och tävling (som att jag skulle orka det på tävling...). Förhoppningsvis kommer jag rida för Gunilla fler ggr och då måste jag ha en uppsättning till, de vita lindorna lär vara alldeles för smutsiga för två dagar om jag känner Donna rätt. Det svarta schabraket på bilden har jag så jag funderar på att införskaffa matchande lindor till det.

Hur har alla ni andra det? Har ni någon basutrusning som ni utgår ifrån?


Kommentarer
Postat av: Sara

Alltså, vad har dressyrtränaren att säga till om vad du har för färg på lindorna på hästen? Det är ju knappast så att ni blir bättre/sämre som ekipage för att ni har röda lindor.

Om jag nån gång får möjligthet att träna för nån tränare på detta vis så ska jag se till att ha de mest skrikiga färger jag kan komma på. Turkost, lila, orange, you name it. (Inte alla på en gång dock, matchat schabrak, lindor/skydd och ev tröja på ryttaren ska det vara!)

2011-09-26 @ 19:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback