Snälla, lägg ner

Jag tycker att det börjar gå för långt i Sverige när det gäller att skriva sin egna åsikt i sin egna blogg. Inte just det utan mer att personer som läser bloggarna inte kan acceptera en annars persons åsikt. Så länge det inte skadar någon annan människa eller går emot Sveriges lagar anser jag att man får skriva precis vad man vill och ingen annan har rätt att komma och trycka ner den människan.
Alltför ofta så händer detta i hästbloggar och är det bara jag som blir lite orolig? Ska inte vi i hästvärlden hjälpa varandra och försöka höja ridsportens status istället för att trycka ner varandra? Jag läste en av de yngre tjejerna i stallets blogg och det är sjukt hur långt man kan gå. Det närmade sig ren utskällning för att hon tyckte som hon tyckte.

Jag har själv bemött kommentarer dåligt, det erkänner jag för att kunna bli en bättre människa. Ibland går jag faktiskt tillbaka till de kommentarerna, läser, ser sedan själv vad jag har skrivit och skäms lite faktiskt. Varför kunde jag inte föra en normal diskussion med människan ifråga?

Det är lite som inlägget jag skrev om skitsnack; fråga istället mer om hur personen tänker och resonerar lite mer ingående för att verkligen förstå innan man "attackerar", dock ska man inte göra det heller men om man nu måste. Om ni då inte gillar det personen skriver så ge eran åsikt utan att ge denne en ren utskällning. Hade vi inte fått säga vår åsikt i Sverige så hade det funnits lag på det. Tänk på det nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback