Mockningsprat

På jobbet idag började jag tänka på vilket skitsnack det egentligen går i ridsporten (ja, jag har lite att göra på jobbet). Jag tror inte att det finns så mycket mer än som just i stallarna och alla verkar prata om alla. Det är mycket man får höra ibland och vissa stunder börjar man fundera om just personerna pratar om det här så pass öppet bara för att personen i fråga ska få höra det från annat håll. Visst är det sjukt? Jag pratade själv skit förut och nu när man tänker tillbaka känns det lite... Knäppt?
Så jag kom på idag att jag för ett tag sedan hört någon/några säga något om mig och bestämde mig för att konfrontera personen/personerna i fråga. Inget "VA FAN HAR DU SAGT?!" utan frågade bara vad jag gjort som inte var bra och vi redde ut det hela mycket bra utan några som helst konflikter! :)
Tycker det är bättre att gå till personen i fråga direkt istället för att prata om problemet med alla andra. Dock så har jag förståelse för de som inte vågar säga till, de som inte vågar ställa en enkel fråga som "Varför gör du sådär? Vad är syftet bakom det hela?". Är det någon person man ser upp till eller är kompis med så kan det blir svårt i rädsla av att förlora kompis eller få skit tillbaka bara för att man funderade varför personen gjorde si och så. Tänk om alla skulle fråga baktanken bakom det hela innan man började snacka? Då skulle det finnas så mycket mindre skitsnack och mycket gladare miner.

Nej, från och med nu tänker jag i alla fall fråga baktanken kring det hela innan jag drar egna slutsatser.
Vågar ni där ute fråga eller säga till om ni tycker något är fel?

Kommentarer
Postat av: Rebecka Borg

word :-)

2011-02-15 @ 17:08:26
URL: http://rebeckaborg.webblogg.se/
Postat av: Annie

Det var lite sa har jag kande nar jag sagt det om ordforandeposten, kanns bra att du kom direkt till mig istallet, for att som du skrev, dra egna slutsatser eller lyssna pa det som antagligen kommit helt fel ut till andra oron.



Det var en av de fa ganger nagon gjort ett moget intryck pa mig gallande "snack", du ar en person att lita pa och en extremt mogen och bra tjej!



TA AT DIG! :)

2011-03-15 @ 11:49:48
URL: http://jacobssona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback