Läsarfråga

jag  ([email protected]) om Läsarfrågor:
Om han biter ihop och tuggar mycket så ska du ju ABSOLUT INTE stänga igen munnen på honom! Det är ju bara att dölja problemet och inte att hjälpa honom. Byt istället bett till ett som inte stör honom.


Vet inte om jag skrev otydligt men han har inga som helst problem med bettet som han har nu. Han gör det för att han verkligen försöker och tycker att det är roligt. Han tuggar bara så pass mycket större än alla andra, Donna gör likadant fast mindre munrörelser så att säga. Då han är en så pass känslig ponny så skulle han protestera en aning mer kraftigt om han inte trivs med bettet. Som jag skrev tidigare, testade det bara för att se om det blir någon skillnad. Helt ärligt så tror jag faktiskt att de människor som var där när jag red hade sagt till om han såg väldigt obekväm ut.

Undrar vem det är som har något att dölja? Jag som skriver precis som jag tycker och tänker eller du som gömmer dig bakom ett "jag"? Våga stå för din åsikt istället.

Kommentarer
Postat av: Jag

något att dölja? Skulle jag ha ett problem att dölja bara för att jag vill vara anonym? Jag står för mina åsikter och döljer min identitet av helt andra skäl. Iallafall. Det syns inte på en uteritt ifall det skapar obehag. Sedan är lusen en ridskoleponny; han är van att få obehag och hästar visar inte alltid. Kolla på röntgen bilder och skelett hur det ser ut efter en långtids använding av fel bett och snokrem. Tuggar han hela tiden då alla rider, när man tar i tyglarna på ett visst sätt? Hur visar han på annat sätt att han tycker det är roligt? Var vaksam och snöra inte in ponnyn! Det är som att sätta en korsett på en person som har ont i ryggen; det avlastar problemet men det löser eller får inte det onda att gå bort. Fundera iallafall på ifall bettet nyper honom eller trycker i gommen.

2011-01-04 @ 23:39:02
Postat av: Annie

ja alla anonyma, ni kanske vet att det finns något som kallas ip? Det betyder att man kan lätt kolla upp vem perosnen är som kommentarat, så det blir ju lite pinsamt om man inte kan stå för vem man är i alla lägen.... :)

2011-01-06 @ 22:40:05
URL: http://jacobssona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback