Läsarfråga om Lucifer

L om Bertihträning dag 2:
bara en fråga, kan du inte förklara det där med att folk varit emot er bättre? alltså hur du fått den uppfattningen? för jag har inte vad jag kan minnas märkt av det nångång :)


Fick denna läsarfråga idag och tänkte förklara lite bättre vad jag menar.
När jag började rida Lucifer kunde han ingenting, galoppfattning fanns inte i hans värld. Han har inte varit den självklaraste tränings/tävlingsponnyn på ridskolan och från början var det inte många som förstod varför jag valde att rida just honom. Under många träningar och tävlingar såg det inte bra ut.. Antingen var det rodeoshow, explosioner eller så vägrade han gå framåt. På hopptävlingar kravlade han sig över hindrena och kom vi runt banan tyckte många det var fascinerande (nej, han har inte världens bästa hoppteknik). Jag menar, när till och med en del ridlärare, föräldrar och vänner säger "Ska du inte ta någon annan ponny som går att tävla med?". Efter många års kämpande vann vi KM för ridskoleryttare i både hoppning och dressyr men till och med tiden efter så var det få som trodde på oss.

Så ja, vi har haft våra motgångar både i ridningen och stöttande människor men självklart har de funnits de som stöttat oss till 110% också! Men tyvärr blir det så ibland att man kommer ihåg de dåliga kommentarerna istället för de bra. Nu för tiden tar jag bara med mig de positiva!

Hoppas att det var ett någorlunda vettigt svar på din fråga!

Kommentarer
Postat av: Linn Kristoffersson

Jag kan för mitt liv INTE förstå vem som inte skulle vilja stötta dig och finaste lusen,

eller än vilken häst du sitter på.

Det jobb du har gjort med honom har jag inte följt hela vägen, men jag har ju sett vad han kan med dig, och hur han var för några år sedan, så jag tycker absolut du gjort ett jättefint jobb :)



Och rent allmänt då, inte just nåt svar på ditt blogginlägg eller den där kommentaren men ändå;

För mig är det helt obegripligt hur folk kan säga till en ryttare/hästägare att deras häst alt ridning inte duger upp till en viss nivå.. så kasst! Men det kanske är min känsla för att jag haft folk runt mig som trott att de vetat bäst för min del, och när jag slutat lyssna på dem och gått på magkänslan så börjar det gå betydligt bättre :)



Man ska omge sig med kärleksfulla glada människor som peppar en och hjälper en framåt när man har det krångligt och hästar med stora hjärtan och mjuka mular, det är jag övertygad om.

2010-09-19 @ 22:33:28
Postat av: Åsa Olsson

Ni var och är jätte duktig!:)

2010-09-21 @ 14:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback