Läsarfråga - hästens form

Anonym:
Hur ska man få en häst att gå i form? :)


Oj, vilken svår fråga! Inte ens om jag funderar kan jag beskriva i ord hur JAG gör i alla fall. Jag säger som min gamla ridlärare sa: "jag kan ge dig verktygen men inte känslan". Och känslan handlar om "mellan hand och skänkel" och det tar tid innan man kommer på det. Det var inte förrän kanske.. 2008(?) som jag fick känslan av att det blev rätt och jag lär mig fortfarande. Vi blir aldrig fullärda!

Jag tycker att du ska prata med din ridlärare/tränare och lägga upp en personlig plan på hur du ska få in känslan. För mig är det jättesvårt att skriva ett inlägg om hur man får en häst att arbeta rätt utan att se ekipaget och få instruera. Haha, du valde fel person att fråga känner jag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, för att jag menade om du kollar på din design om det är du som rider på den bruna hästen så går hästen neråt med huvudet, hur gör man så? :)

2010-10-18 @ 20:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback