Plötsligt är vi anmälda till hemmatävlingen

Foto: Josefine Gidlund
 
Vad mycket som hinner ändras på några dagar. Toughest blir inte av (mer om det i senare inlägg) så nu är vi anmälda till hemmadressyren som är nu på söndag, 17/5, istället. LA:3 och Msv C:1 ska vi rida. Efter två dagars uteritt utan några som helst krav på form eller dressyrarbete tyckte jag att det var dags att försöka igen. Så mycket bättre känsla idag! Lätt och mjuk i handen och mycket mjukare i kroppen! Valde att rida i ridhuset för att ha tillgång till speglarna för att kunna sammanföra känsla och utseende på rörelserna. 
 
Travarbetet kändes helt magiskt! En nivå till så hade det varit felfritt men fick inte riktigt till trycket som jag ville. Skolorna satt kanon efter några vändor i båda varven, likaså skänkelvikningarna. Det hela handlar om att jag måste rida perfekt för att det ska bli bra och inte tappa sitsen eller följsamheten i rörelserna. Oj vad enkelt det låter men det är så svårt! Just därför ridning är så roligt ;) Tog några diagonaler i mellantrav också och där kunde jag inte önskat mer; takten satt, han längde hela vägen och jag kunde följa med utan problem. Äntligen börjar det sitta!
 
Galopparbete som annars är hans paradgren satt inte lika bra som det brukar. Dock gjorde han det jag bad om med viss övertalning angående den förvända galoppen som är i Msv C programmet och när det kändes bra i båda varven gav jag mig. Bara att nöta mer på det på tisdag då det blir dressyr igen och jag ska rida igenom programmet för Camilla. Känns riktigt bra i dressyren nu, ååh så roligt det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback