Dressyrträning som gav den magiska känslan

 
Gah! Fantastiska ponny! Jag vet, jag säger det ofta. Men han är helt enkelt det varje pass. När jag värmde upp kändes han inte riktigt framme för skänkeln men hade en stadig och fin takt i alla gångarter. Mycket fokus låg då på tempoväxlingar för att väcka upp honom. Väl framme för skänkel blev han mer lekfull än arbetsvillig så mycket voltarbete och skänkelvikningar som fick honom att fokusera på uppgiften. Otroligt skönt att det ändå bara tar några minuter och sedan är han på plats, speciellt när man ska rida för tränare!
 
Alltså... den träningen kommer jag leva länge på! Den traven, den galoppen, det trodde jag inte var möjligt men ponnyn kan! Ååh, så synd att det inte fastnade på film. Det var maaagiskt! Allt vi gjorde bara flöt på och jag log igenom hela passet. Jag väljer att tacka mig själv för att jag började träna, för att jag via det fått bättre och stabilare sits, starkare bålmuskulatur, bättre flås och bättre kordination. För att jag har blivit en bättre ryttare. Det är så fantastiskt roligt att rida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback