Dressyrpass och lösgörande

Foto: Josefine Gidlund
 
Så kul att ha lite nya fräscha bilder att visa upp! Tänkte fortsätta jobba med lite rörelser under gårdagens dressyrpass men icke sa nicke. Det blev en massa lösgörande för att få hans höger sida att sträcka ut och vänsterbogen att komma in och inte skjuta ut. Tog att bra tag men efter ett tag lossnade det hyfsat så jag gav mig. Ville inte bråka mer eller fortsätta tills jag blev frustrerad och låta det gå ut över honom. Mycket skänkelvikningar, voltarbete och nyanseringar jobbade jag med för att få det hela att gå till sig. Gissar på träningsvärk sedan tisdagens dressyrträning. Men några bilder från slutet blev riktigt maffiga! 
 
Idag struntade vi i allt som har med dressyren att göra och for ut på ett konditionspass istället. Två varv i galopp runt travstigen som höjde pulsen rejält på ponnyn och fick mina ben att fint skaka på slutet (lätt sits som gäller för att Lucifers rygg ska få rörelsefrihet). Båda två mycket mer nöjda än efter gårdagen, haha! Imorgon tror jag att vi far ut igen och klättrar lite och på söndag får han vila helt. Bara gå i hagen och mysa och låta kroppen få återhämta sig lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback