Välkommen sumo squats

Bild lånad från denna sida.
 
Härligt benpass idag med mycket tryck och där jag vågade testa nya övningar. Bilden visar Sumo squats som jag inte vågat mig på förut men testade idag och det är bland de värsta jag varit med om! Här snackar vi kontakt med rumpmusklerna och allt från midjan och ner darrade rätt fint efter 3set på 60kg. Underbar känsla! Har känt ett tag att benpassen inte riktigt gett det jag velat men efter idag kände jag mig otroligt nöjd! Att våga förändra och testa nya saker tror jag är nyckeln till framgång! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

kör du dina squats i smithen eller kör du med "fri" stång? Hoppas du förstår vad jag menar. Själv vågar jag inte köra med "fri" stång, det känns som jag kommer välta omkull eller nått he-he ;)

Svar: Jag kör i smithen då det känns tryggare för mig + att jag kan fokusera för fullt på kontakten med musklerna och inte bara ha i tanken att hålla balansen ;) Hahaha, men nog ska jag våga mig på fri stång snart också! :)
Pernilla Larsson

2015-03-17 @ 20:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback