Träning för Pia Eriksson 15/3

 
Andra dagen på en träningshelg för Pia är det alltid mer banhoppning som står på schemat, inte mig emot ;) Vi red fram själva och började sedan hoppa fram på ett räcke med galoppbom framför (ett galoppsprång mellan) och sedan utökade till två språng emellan. Det är där vi har problem men det har blivit mycket bättre sedan förra träningen så lite utveckling har vi gjort! Det är bara att nöta bommar och hinder i fortsättningen när jag rider själv, det ska till slut sitta som att vi aldrig gjort något annat! Detaljerna gör skillnaden. Sedan checkade vi bara av några linjer innan vi till slut hoppade banan. I början av lördagen sa jag att vi inte riktigt var igång hoppmässigt så ville inte maxa men han kändes så fantastisk fin under söndagen så i samråd med Pia kunde vi höja upp inför banhoppningen.
 

 
Jag tror det här var vår bästa hoppträning hittills! Visst, han slår i vissa bommar, jag var tvungen att lägga en volt för att rätta galoppen och han rev ett räcke. Men den känslan jag hade är oslagbar. Tillsammans med Lucifer kände jag att vi var oslagbara och båda gick in i banan med ett sådant självförtroende så allt kändes så lätt och roligt! Det är det här allt arbete under 2års tid har kommit fram till; banhoppning på 85-100cm med styrka, samarbete, energi och självförtroende. Jag svävar fortfarande på rosa moln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback