Teori med hopplära

Foto: Josefine Gidlund
 
Vilken bra kväll jag har haft med mina elever! Första gruppen hade teori; hopplära. Trots att jag är mer dressyrryttare så tycker jag att hoppning är otroligt roligt och framförallt finns det så mycket att lära och det är roligt att lära! Mycket snack om ryttarens utbildningsstege, olika hindertyper, att tänka på i anridning, vad man ska tänka på vid banbygge och så fick eleverna själva testa att rita upp egna banor, både en lätt och en svår. Det är det här som är så fantastiskt med ridsporten och hästarna; man blir aldrig fullärd och bara man vill kan man lära sig något nytt varje dag! Tror att jag ska börja läsa en av alla hästböcker som står i bokhyllan och fylla på kunskapsförrådet och få ännu mera inspiration!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback