Sluta gå runt och prata och fråga istället

 
Tidigare så tyckte jag verkligen inte om måndagar; det kändes otroligt drygt att börja om med vardagarna och lämna den fantastiska helgen bakom mig. Idag tänker jag inte längre på det sättet, idag älskar jag måndagar! Att få komma in i rutinerna, få dagarna att gå ihop med allt som jag gör och inte låta timmarna flyga iväg av att slappa på helgerna. Idag tar jag nya tag också, all min energi är tillbaka så nu blir det till att köra igång träningen till 110% igen i största möjliga mån och tänka på kosten.
 
 
Två olika kroppar, lika vackra. Men jag eftersträvar den högra, jag vill vara vältränad och stark och känna att jag fixar allt som livet har att erbjuda. Jag skulle inte passa som smal utan muskler, vissa gör det medan andra inte gör det helt enkelt. Vilken tur att vi alla är olika. EDIT. Ber om ursäkt om folk trott att jag uppmanat till att undervikt skulle vara något bra. En ohälsosam vikt är självklart inget bra utan vi ska alla sträva efter att må bra med vår kropp. Svårt att hitta en bra bild på en smal kvinnokropp men förhoppningsvis ger dessa 3 bilder en klarare syn på vad jag menar!
 
Nu vill jag bara göra en sak klar för alla. Jag tränar och tänker på kosten för att bygga muskler och få en vältränad/muskulös kropp. Inte för att bli smal och gå ner i vikt. Jag svälter mig inte, jag äter mer än någonsin. Jag övertränar inte utan lyssnar på kroppen och planerar in vilodagar för återhämtning = musklerna byggs upp. Jag ska delta i en av Sveriges tuffaste hinderbanor. Hur skulle jag kunna ta mig igenom den om jag inte bygger muskler? Sedan vill jag bara säga en sak till; sluta gå runt och diskutera andra människors liv och val, gå och prata med dom istället och fråga hur dom tänker! Då får ni svar direkt och slipper fundera. Ni får gärna komma och prata med mig om ni undrar över något.
 
Om jag hade velat blivit smal och liten har jag väl inte varit nöjd över detta resultat? Liten blir stor och stark!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Fast kroppen till vänster bidrar till en skev kroppsuppfattning. Tycker det fel att du med så många unga läsare visar upp en kropp, med för lågt BMI som en vacker kropp. Sedan finns det folk som är smal och inte kan rå för det, lika väl som det finns överviktiga, men att ta en modellbild känns bara sjukt fel!

Svar: Då ber jag om ursäkt om det framstod som det. Ville bara visa att än hur man ser ut så är man vacker, inte att jag uppmuntrar till en alldeles för smal kropp. Som du säger så ser vissa ut så och kan inte göra något åt det, det var väl det som jag hade i tanken när jag skrev inlägget. Vilken tur att vi är några som vågar säga våra åsikter! Ska se om jag inte hittar något bättre då så att det inte blir missuppfattningar :)
Pernilla Larsson

2015-03-16 @ 09:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback