Rätt träning + rätt mat

Rätt mat + rätt träning = resultat!
 
Testade ett nytt träningsprogram idag med ett annorlunda upplägg som jag gillade! Jobba 7min med 4st olika övningar som bara rullar på utan vila emellan, pausa någon minut och kör samma övningar igen. Sedan byter man övningar, jobbar nonstop 7min, vila någon minut och kör på igen. Totalt ca 30min riktigt tufft träningspass som brände riktigt bra i benen! Finns i nr 3 av Wellness som nog finns kvar ute i butikerna. Härligt att få upp flåset och få musklerna att bränna till ;)
 

 
Har just nu den otroligt goda kycklingpajen i ugnen, tänkte dela med mig av receptet som är från boken "Muskelmat" som ni bl.a. hittar på adlibris.se. Själv hoppar jag oliverna i receptet och strör bara över fetaost kuberna på slutet. Pajdegen är att dö för! Jag gillar inte pajdeg i vanliga fall då jag tycker dom vanligtvis blir torra och för tjocka, men denna blir inte torr och väldigt tunn. Mums!
 

Grekisk kycklingpaj | 4 portioner | "Muskelmat"

Pajdeg:

  • 150 g lättkesella
  • 1 dl havregryn
  • 2 dl grahamsmjöl
  • 2 msk rapsolja
  • 2 msk vatten
  • 1 tsk salt

Fyllning

  • 2 kycklingfiléer
  • oljespray (går lika bra med vanlig olja)
  • salt & peppar
  • 8 bitar soltorkade tomat i olja, avrunna
  • 1 handfull färsk basilika (jag använder frusen)
  • 10 st urkärnade oliver  
  • 100 g fetaost, 3 % fett
  • 3 ägg
  • 3 äggvitor
  • 1 ½ dl minimjölk

Tillagning

  1. Knåda samman samtliga ingredienser till pajdegen i en bunke.
  2. Tryck ut degen i en pajform, ca 23 cm diameter, nagga bottnen med en gaffell. Förgrädda pajskalet i mitten av ugnen på 200 grader i 10 min.
  3. Skär kycklingfiléerna i små strimlor. Hetta upp en teflonpanna med lite oljespray och genomstek kycklingstrimlorna. Salta och peppra.
  4. Skär soltorkade tomater, basilikablad och oliver i mindre bitar, smula fetaosten grovt.
  5. Vispa samman ägg, mjölk, salt och peppar i en skål. Blanda kyckling, fetaost, soltorkade tomater, basilika och oliver, och sprid ut jämnt i det förgräddade pajskalet.
  6. Häll över äggstanningen och grädda pajen i mitten av ugnen på 200 grader i ca 35 min, tills den fått lite färg och blivit fast rakt igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback