Piaträning dag 14/3

 
Vilken fantastisk bra och rolig träningshelg det har varit! Jag känner att vi har tagit ett stort kliv framåt i rätt riktning i hoppningen och det är så roligt att höra från Pia att hon tyckte likadant. Första dagen mycket markarbete med och utan bommar. Väldigt nyttigt och roligt att börja första 45min att bara jobba utan bommar och få hästarna lösgjorda, känsliga för hjälperna och tips på övningar för att jobba på galoppen (som är den gångart man jobbar mest med för en hopphäst). Därefter lydnadshoppning på långsidan med 3 små räcken; att få till rätt antal galoppsprång. På filmen kan man se när vi rider på 5 och när vi rider på 6st. Därefter 5,5an och på slutet en liten bana. Lite taktiksnack får ni även se och höra efter att en väg inte blivit riktigt som den skulle.
 

 
Jag är otroligt nöjd med Lucifers insats under lördagen. Jättefin i markarbetet, lyssnade på minsta lilla, var taggad, hoppglad, positiv och tyckte att allt var otroligt roligt. Riktigt bra början på helgen, jag låter filmen tala för resten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback