Vem sa att jag äter lite?

 
I en satsning så krävs planering, disciplin och ren vilja. Det gäller alla detaljer och områden och för mig så även maten. Jag planerar in måltiderna till punkt och pricka för att jag ska kunna prestera på topp och musklerna ska kunna utvecklas och växa. Tänkte visa hur en vanlig dag med mat kan se ut för mig.
 
07.00 Frukost! Igår blev det gröt gjord på fiberhavregryn och linfrön. Tillsatte hackade mandlar, cashewnötter och cocosflingor. Mums!
 
09.30 Mellanmål! Ofta en frukt, gott och fräscht! Blir alltid piggare av alla vitaminer också.
 
11.30 Lunch! Fisk/Kött/Kyckling 40-45%, grönsaker/sallad 40-45% och vid vissa dagar 10-20% sötpotatis/ris. Det beror helt på vad det är för maträtt som jag har gjort. Idag var det "flygande starke jacob" och idag blir det kycklingpajen från gårdagens middag. Vill säga att här behövs det två matlådor för att allt ska få plats.
 
15.00 Mellanmål/Återställare! Banan, kvarg eller något annat mättande men ändå lite för att orka med resten av dagen. Ofta efter ett gympass och då behövs något för musklerna återställning.
 
18.30 Middag! Förhoppningsvis lagar jag en ny spännande rätt men det är samma upplägg som på lunchen. Mycket mat som tas in, just för att kroppen behöver det, ingen svält här inte! Ska man bygga och bli stark så är det bara att få i sig energi och något att bygga av!
 
20.00 Kvällsfika! Händer inte varje dag men som igår blev det en kopp det och naturella nötter. Mums!
 
Under jobbdagar så kommer det även till 2-3 koppar kaffe, vilket ger mer energi att göra sig av med under dagens utmaningar! Kommer lite mer ingående inlägg sedan på förslag på alla olika måltider. Finns massvis med mättande och nyttiga maträtter man kan laga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback