Effektiv måndag

 
Dagen har gått i hundranittio knyck och jag har känt mig otroligt effektiv. Jobb 8h, extrajobb 1,5h, handlar, ridit min galna ponny, mockat hagen, T-sek möte och avslutat med att diska bort all disk. Måndagar är bra till det; att vara så effektiv som möjligt så att resten av veckan kan bli lite mer bekväm ;)
 
För att förklara min galna ponnys upptåg.... Jag tänkte ta en lugn joggingtur runt travstigen bara för att han skulle få röra på sig efter gårdagens hoppning men Lucifer hade helt andra planer. 3 gigantiska luftsprång varpå en nära att vi hamnade i diket och på slutet kunde han inte skritta hem utan taktade hela vägen och gjorde försök till fler luftsprång. Han fick springa av sig en vända på dubbelbanorna men han skulle behöva ett rejält galoppass runt hägges. Nu får isen försvinna så ponnyn kan bli normal! Imorgon blir det stenhårt dressyrpass i ridhuset, förhoppningsvis kan han använda all energi på rätt sätt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback