Markarbete med bom före och efter hinder

Övningen hittade jag på hippson 
 
Rätt najs att komma till stallet, se att i princip alla utom 2-3st har gjort klart det för dagen och ridhuset är tomt. Kändes lyxigt att bygga fram den övning jag tänkt utan att kanske störa någon annan eller liknande. Övning var så nyttig för mig och ponnyn; började med att hoppa fram på en stor volt på sockerbitarna (med vattenmatta under båda, vi måste träna på titthinder). Det kanske är det svåraste med just bommar och hinder? Att komma rätt varje gång på en enkel upphöjd bom. Men vi gjorde det riktigt bra och det blev knasigt 2-3ggr bara. Framsteg! Själva övningen är förklarad i artikeln före men det som gjorde den bra för oss var bommen före och efter oxern + de tittiga saker i själva hindrena. Något mer vi måste jobba med är att landa i rätt galopp efter hinder på rakt spår utan att välta åt det håll vi ska. Tycker att vi lyckades även med den biten. Jag är jättenöjd med vår insats!
 
Galoppen på slutet är ju bara att dö för, drömponnyn <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback