Helt fantastisk middag

 
Gjorde en fantastisk god middag ikväll som jag tänkte dela med mig av; Laxburgare med sötpotatis fries, het avokadoröra med rostade cashewnötter och mango. Det går att äta en strikt kosthållning som är helt makalös god! Det här blir nog en ny favoriträtt!
 
Sötpotatis fries
Skiva sötpotatis till fries, lägg i en ugnsäker form med bakplåtspapper. Krydda med flingsalt, vitlökspulver och paprikapulver. Rosta mitt i ugnen i 225 grader i 30-40min, tills färgen är fin! Hur enkelt som helst att göra och det går att ha till så mycket!
 
Laxburgare
Skär 4st laxfiléer i mindre tärningar och stoppa dom i en mixer. Tillsätt ett ägg, salt, peppar, citronsaft och dill och rör ihop röran. Fördela till 4st burgare och stek tills dom har fin färg.
 
Het avokadoröra
Hacka cashewnötterna grovt och rosta i en het panna tills de har fin färg. Gröp ur 4st avokado och mixa ihop till en smet. Bland i nötterna, chiliflingor och flingsalt.
 
Väldigt enkla saker men oj så gott tillsammans! Lunchlåda imorgon! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback