Detaljerna är så viktiga

Foto: Josefine Gidlund
 
Som planerat fortsatte jag jobba med övergångar och nyanseringar under dagens ridpass. På grund av ont om tid jobbade jag endast skritt - trav - skritt. Jag vill ha tid att värma upp honom i lugn och ro, likaså att varva ner och skritta av honom. 45min arbete varav 15min jobb med övergångar. Han kändes mycket mer liksidig idag, mer energi och samma arbetsglädje som tidigare. Nyanseringarna i traven kändes helt fantastiska! Kommer fortsätta jobba med dessa punkter tills de verkligen sitter, det är här som vi kommer plocka poäng på dressyrbanorna. Har man inte de bästa gångarterna så ska vi ha bästa kommunikationen, samarbetet, detaljerna och glädjen i det vi gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback