Börjar året med att slipa på detaljerna

Foto: Josefine Gidlund
 
Tog en sovmorgon, en mysig frukost i lugn och ro och drog sedan iväg till stallet för att trimma detaljer i dressyren. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att starta 2015 på än att fortsätta jobba mot sina mål! På med tävlingstränset, stövlarna och sedan in och trimma. Han kändes fantastisk fin; mjuk i munnen, otroligt känslig för hjälperna och ett eget driv framåt. Det om något är bland det bästa med att rida honom; hans arbetsvilja. Än om han inte har den bästa hopptekniken eller gångarterna så har han än vilja som få. Det ska han ha en stor eloge för!
 
Jobbade övergångar; först skritt - trav - skritt i båda varven, både på rakt och böjda spår. Därefter trav - galopp - trav på samma sätt. Trodde att det skulle krävas mer jobb än det gjorde men efter 15min arbete så började jag avsluta då han gjort ett riktigt bra jobb. Fick en aha-känsla för min egen del också, vad det är jag gör fel i just övergångarna som gör att han tappar bärigheten och formen. Fortsätter jobba på samma sätt imorgon för att det verkligen ska gå in i ryggmärgen och jag slipper tänka på vad jag ska göra utan bara gå efter känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback