Bara du bestämmer hur framtiden ska bli

 
Under hela mitt liv har jag vetat vad jag har velat göra; när jag gick i grundskolan ville jag blir delfinskötare eller veterinär. I gymnasiet fotograf eller jobba på en tidning/webbtidning. Efter gymnasiet ville jag gå "Etologi och djurskydd" på SLU. När dom drömmarna lades på is ville jag utbilda mig till webbdesigner och läste 1år på högskola på distans. Efter det tog det stopp. Jag kände ingen passion för något yrke utan valde istället att hitta ett jobb som jag trivs med, tycker om, passar mig perfekt men inte brinner för. I snart 5år har jag levt det livet, varit väldigt nöjd med tillvaron och inte haft bråttom att hitta drömjobbet. 
 
Mina tankar har på senaste tiden vandrat iväg till ett jobb som jag verkligen kan se mig själv utföra om något/några år. Det pirrar i kroppen när jag tänker på det och jag googlar, läser och allt annat som man kan om yrket och ämnet i sig. Jag vill veta ALLT om det innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra men just nu känns det som något jag kan bli lycklig av och ha passion för. Jag har en nära vän som jag berättar alla mina tankar för; någon som inte bara säger det jag vill höra utan som lyssnar, säger sina åsikter och sin syn på det hela. Det är så skönt att ha någon att bolla med, för jag vill väcka alla frågor som kan komma till ytan och få svar. Det är ett stort steg, men än kommer inget att hända. Jag ser var våren leder och hur min syn på livet är under försommaren. Då kommer det stora beslutet att tas.
 

 
Ha ingen panik för att du inte vet vad du vill göra efter studenten. Låt det ta tid. Man behöver inte stressa. Res. Jobba. Gör något annat och fundera på livet om du är totalt nollställd. Vet du vad du vill göra? Gör det! Men bara för att man inte vet just då betyder inte att man inte vet senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback