Uppladdning inför hopptävling

 
Vad dagarna går fort! Tyckte nyss att vi laddade upp inför lok/reg dressyr i Umeå och nu laddar vi för klubbhoppningen på söndag där vi ska hoppa 80cm + 90cm. Så svårt att ladda om inför en ny tävling och ny gren med bara en veckas mellanrum. Veckan har och kommer se ut såhär för ponnyn:
 
Måndag - Skritt 20min
Tisdag - Hoppträning
Onsdag - Vila
Torsdag - Lätt jogging skritt och trav 30min
Fredag - Uteritt
Lördag - Lösgörande arbete
Söndag - Tävling
 
Ingen seriös dressyr denna vecka direkt utan det får vi ta nästa vecka. Nu vill jag fokusera på hoppningen och känna att vi är väl förberedda. Träningen i tisdags gick riktigt bra; stora luftiga språng, bra tryck i galoppen och bra ridning från min sida. Jag måste bara rida hela vägen när vi börjar komma upp i höjderna så det är det jag ska tänka på under söndagens tävling. Vi ska ha roligt tillsammans och klara av utmaningen som ett team. Hoppning är bara för kul, inget seriöst utan att härligt avbrott från glammiga dressyrvärlden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback