Umeå RF 12/4 LA:3

 
Under söndagens framridning tycker jag att jag kom till bättre ridning och fick ihop han på ett helt annat sätt. Red fram precis som jag gör ett vanligt pass hemma och båda kände sig tryggare. Jag fick till bättre tryck i alla gångarter och kände att vi var mer taggade och samspelta idag.
 
Inne på banan skötte han sig exemplariskt! De missar som blev var första halten (för många travsteg innan), första skänkelvikningen blev inte så tvär som den borde, ryggningen blev inte alls bra och andra galoppfattningen slog han sig fri. Resterande delar av programmet är jag så nöjd med honom!! Stadig och fin i en högre form, jämn i övergångarna och kändes väl framme för skänkeln. Jag tänkte att nu fick vi revansch från gårdagen men resultatet blev mindre bra och min besvikelse ännu större. Inte ens i närheten av godkänt och det känns otroligt surt då vi legat mellan 61-65% i LA-klasserna under 2014. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback