Umeå RF 11/4 LB:2

 
Vi kom upp i god tid till Umeå så vi skulle slippa stressa, för det är ju så vanligt inom dressyren ;) På framridningen kändes han lite loj och spänd men inte alltför mycket. Kändes väl hyfsat när jag väl skulle in på banan men inte mer än så. Under programmets gång gick han från väldigt spänd till lite mindre spänd och vi kunde avsluta på ett bra sätt i alla fall. Jag är nöjd med travdelen; stadig och fin i formen men inte riktigt den stora traven som jag vet att vi kan få fram. Galoppen är jag jättenöjd med! Stora runda språng, stadig fin form och lyssade väldigt bra.
 
De missar som blev var uppridningen då han stannade till, första mellantraven som blev lite väl av och på, andra mellantraven lite väl innanför staketet och första galoppfattningen slog han sig fri men annars tycker jag att vi gjorde det vi skulle, jag var noggrann med vägarna och han gjorde sitt bästa trots att han var spänd. Nog tycker jag att vi hade förtjänat att ligga över 60% sträcket men det tyckte inte domaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback