Lucifers förberedelser inför meetinget

Foto: Josefine Gidlund
 
Efter dressyrträningen i tisdags valde jag att han skulle få ta det lugnt igår; skritt för hand ca 20min bara för att få röra på sig. Idag kommer han ridas lätt i ridhuset i alla gångarter av min hästskötare och imorgon får han fara ut med mig och busa av sig lite. Då ska han även duschas och jag ska packa i ordning allt. Det bästa med allt är att jag smörjde upp all utrustning efter träningen i tisdags så det behöver jag inte göra, skönt! Blir mycket att göra ändå då jag ska packa saker inför tävlingen och för att stanna över natten. Hoppas att allt får plats i bilen... Hahaha! På lördag får han gå ut med ett tunt täcke och tillbringa förmiddagen i hagen och sedan åker vi vid lunchtid. Som det ser ut just nu har vi fått starttiderna 15.56 på lördag och 10.42 på söndag. Väldigt bra tider tycker jag, hoppas att vi får behålla dom. Fasta starttider kommer ut senast 20.00 kvällen före tävlingsdagen. Nu laddar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback