Avcheckning inför helgen

Foto: Josefine Gidlund
 
Dressyrträning idag för Camilla och jag kände att det verkligen behövdes inför helgen. Förra dressyrträningen kändes inte alls bra och jag vill verkligen ha en positiv känsla och ridning i kroppen inför tävling. Speciellt när det blir bortatävling och meeting på det!
 
Vi bestämde att checka av delarna ut LA programmet och sedan rida igenom det. Först hade jag inte riktigt kontroll på höfterna utan han sladdade runt första 10min men sedan kom jag till bra kroppskontroll och efter det släppte allt. Känslan att dansa med hästar får verkligen en helt ny innebörd när man har upplevt det själv. Känslan var fantastisk och programridning har vi aldrig gjort bättre. Stadig och stabil i formen, bibehållen takt i travökningarna, bra skänkelvikningar, lugn och rund galopp och bra övergångar. Jag är otroligt taggad för vad helgen har att erbjuda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback