Hästlivet senaste dagarna

Min duktiga ponny! Från dagens hoppning.
 
I fredags försökte jag mig på ett dressyrpass för att verkligen finslipa travarbetet men kroppen sa emot, ponnyn kändes inte riktigt på hugget så jag red igenom några skänkelvikningar, ökningar och jobbade sedan med galoppen. Fick en bättre och bättre känsla men kände att jag bara skulle bli irriterad om jag försökte nånting som inte skulle fungera för dagen. Magmusklerna ville inte vara med helt enkelt.
Igår red vi ut med fuxdamerna i stallet, dampponny som drog med de andra. Synd att man inte kan rida häggesrundan på grund av älgjakten, ponnyn skulle verkligen behöva få fara ut och bara leka en sväng. Han skötte sig bra i alla fall så det är positivt!
Idag blev det styrka för bakbenen för ponnyn; teknikhoppning. Ställde upp en linje där vi kom in i kort galopp, försökte hålla samma tempo hela igenom för att jobba upp musklerna. Blev rejält med mjölksyra för honom men ack så nyttigt! Precis som för mig så måste styrkan läggas fokus på för att man ska kunna leverera i programet/på banan sedan! Jag är jättenöjd med dagens insats, känns så bra att jag har fått bort mina mentala spöken och faktiskt är nöjd efter ridpassena trots att det inte blev perfekt varje sekund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback