Gympass i dagarna två

 
Det blev löpbandet igår! Hade inte jättemycket tid så sprang 3km och efter varje 500m höjde jag tempot eller lutningen på bandet. Började på 10km/h + 0.0 lutning och slutade på 11km/h + 2.0 lutning. För mig är det bra, det tempot är det högsta jag orkar hålla en längre stund men självklart strävar jag mot att kunna hålla det tempot några km i alla fall! hamnade på ca 17-18min totalt + nedvarvning. 
 
Idag drog jag och chefen till gymmet före jobbet, 05.45 stod vi på löpbandet och värmde upp. Axlar + armar + rygg blev dagens pass. Ett kort men intensivt där vissa övningar aktiverar fler än en muskelgrupp. Då hinner man äte frukost och ladda med ny energi innan man kör igång jobbet!
 
Imorgon blir det vilodag för min del, sedan kör jag på fre-sön. Väljer det pass jag känner för att göra just för dagen, då blir motivationen helt annan! Ett tips till alla er där ute också; på samma gympass gör inte både kondition och styrka. Dela upp dom två, helst på olika dagar eller morgon/kväll. Kör man kondition före så har musklerna inte lika mycket energi till styrkan. Dela upp så du kan satsa 110% på en sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback