Fredagsträning

 
Fredag och nu är jag bara några timmar ifrån att gå av veckans arbete och ta helg! Började dagen med ett pass på gymmet, jag och chefen körde det tuffaste passet och tog verkligen ut oss! Både pulshöjare och styrka som är förberedande för toughest. Kändes otroligt skönt efteråt vill jag lova! Känns som att jag har fått ihop vardagen på ett bra sätt; träning ons och fre morgon och sedan mån kväll. Kan inte bli mer perfekt, då hinner jag rida efter jobbet också även när jag behöver komma in i ridhuset innan lektionerna. Dags att fortsätta hösten och vintern i samma spår!
 

 
Mina tankar kring träning och kost har verkligen förändrats i.o.m. att jag har blivit äldre och ser på saker på ett helt annat sätt. Jag tänkte dela mina tankar med er!
  • Du har ju blivit träningsnarkoman!
    Vad är det för fel med att vilja röra på kroppen ofta? Att bli starkare, uthålligare och piggare? Få mer energi och orka med vardagen på ett helt annat sätt? Varför tycker vi att det är så viktigt att träna hästarna varje dag på ett korrekt sätt med varierad träning men så fort en människa börjar träna själv är det konstigt? Får ni ihop mattematiken?
    Så länge träningen inte går till överdrift ser jag inget fel med att träna ofta. Vi som tränar gör det för att vi tycker det är kul, utvecklande och ger oss något tillbaka. Vi vill må bra. Svårare än så är det bara inte. Varför inte fråga om ni får följa med någon som tränar? Då kanske ni börjar gilla det också!

  • Du äter inget onyttigt, bantar du eller?
    Bara för att en person väljer bort fika, godis eller annat så betyder det inte att man bantar. Men för att se utveckling i träningen så kan man inte gå +-0 på intag och uttag om jag säger så. Än en gång tar jag upp hästarna som jämförelse; vi är så otroligt noga med vad dom ska äta för att kunna prestera på topp. Men varför tänker vi inte likadant om oss ryttare? Varför är det så konstigt att en människa lägger om sin kost för att kunna prestera till 110%?
    Jag själv väljer att äta bra mat som min kropp mår bra av. Som musklerna får energi av och som gör dom större. Mat som jag blir glad av. Jag har testat en massa olika mat; vissa mår kroppen dåligt av och vissa mår kroppen bra av. Mitt självklara val är det kroppen mår bra av. Det är inte konstigare än så! Och självklart unar jag mig choklad ibland också, det går inte att vara utan!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jättebra skrivet!

Jag själv har jättesvårt att förstå varför det är så fruktansvärt att träna. Jag menar, vad är det som är problematiken? När man tränar varje dag får man mycket kommentarer. Man är duktig, stark och inspirerande, men samtidigt får det verkligen inte bli så att man är stolt över sig själv och tycker att man är duktig, oc kanske till och med tycker att kroppen det bra ut.
Ve den som tränar och faktiskt tycker om det. Och att lägga upp bilder på sig själv i träningssammanhang är absolut förbjudet och då tigger man uppmärksamhet?

Var är logiken i detta?

Svar: Väldigt enkelt; avundsjuka. Det är dom som inte tränar som kommer med negativa kommentarer bara för att dom själva inte orkar/ids/vill träna själva. Sedan ska vi helst göra allt i hemlighet så ingen annan vet om det. För det är dumt att i mellanmjölks-sverige säga att man är duktig. BAH.
Heja oss som vågar stå för vad vi tycker är roligt!
Pernilla Larsson

2014-09-12 @ 12:58:52
URL: http://rebeckasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback