Första Camillaträningen inomhus

Foto: Henny Hellström. Från i våras, klippte 110cm som ingenting!
 
Hoppträning idag för Camilla, första gången vi är inomhus efter sommaren och vi började med ett väldigt grundläggande pass. Mycket markarbete, kontroll och svängar som gjorde att alla bitar föll på plats. Tyckte att han kändes lite av och på under uppvärmningen men jobbade väldigt fint under sig med en bra bärighet. Red själv utan stigbyglar ett bra tag där vi varvade trav och galopp. Lätt sits i galopp utan stigbyglar tar på benmusklerna kan jag säga! Benen skakade och brände rejält efteråt, hahaha!
 
Mycket bra övningar idag och prinsen skötte sig utmärkt. Väntade på mina signaler, hoppade varje språng väldigt väl och jag är jättenöjd över min egen insats. Stark i sitsen, konsekvent i ridningen och väldigt noggran. Tack gymmet för alla timmar, det ger tillbaka även i ridningen! Nu längtar jag till nästa hoppträning och hoppas på lite mer banhoppning, gärna en teknisk med lite klurigheter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback