Dressyrprinsen är tillbaka

Foto: Josefine Gidlund, från augustidressyren på hemmaplan
 
Ponnyn har känts lite halvmatt och inte riktigt på hugget den här veckan då jag har ridit igång honom. För två dagar sedan började jag ge han b-vitamin igen då det var samma sympton som i våras och då fungerade det utmärkt. Nu när han sätter vinterpälsen så verkar det ta för mycket energi ifrån honom så därför orkar han inte med ridpassen riktigt. Idag fick jag svar på att jag tänkte rätt; han var helt fantastisk att rida! Mjuk i båda sidor, lyssnade kvick på hjälperna, var på tårna, positiv till arbete och arbetade i en hög och samlad form utan problem. Det är dom stunderna som allt arbete är värt det. Åååh, jag ville inte sluta rida men man ska ju sluta när det går som bäst. Blev mest basic; nyanseringar, öka och minska volten och övergångar. Han är helt otrolig min fina ponnyprins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback