Det är detaljerna som gör det

Har kommit på mig själv med att ha små egenheter för mig när det gäller Lucifer. Såna där små detaljer i vardagen som kanske inte alla gör men som är ack så viktiga. Tänkte dela med mig av mina detaljer :)
  • Måste alltid göra en fyrkant i boxen av spånet efter att jag har mockat, helst sopa runt om också så att det blir extra fint + lägga in nytt fräscht spån ovanpå. Prinsen ska bo som en prins.
  • Smörjer in hovarna med matolja så ofta jag kommer ihåg det för att hovarna inte ska vara så torra. Det på inrådan av vår hovslagare. Plus att det känns lite glammigt med blanka hovar!
  • Smörjer sadel och träns 9/10 efter ridpassen. Då det ändå kostat en slant att köpa in vill jag hålla det i bra skick så att jag kan ha kvar det några år. + att det är glammigt med blank och ren utrustning!
  • Än om vi bara ska promenera, longera, tömköra eller rida så borstar jag han alltid blank och fin, precis som om vi skulle in på tävlingsbanan. Borsta länge = massage för hästen. + att det är roligare att visa upp den snygga sidan av honom!
  • Jag matchar ALLTID ALL utrustning. Från ridbyxor och tröja till pannband och schabrak. Vill vara en god förebild och det ska se bra ut när man rider. Hel och ren och gärna benlindor en vanlig tisdag för att glamma runt ;)
  • Före och efter varje ridpass masserar jag alltid ryggen på Lucifer. Det på inrådan av kiropraktorn då han tidigare hade låsningar från manken till ländryggen. Vill inte att dom ska komma tillbaka och pysslar då om ryggen lite extra på honom.
  • Så ofta jag kan pussar, kramar, klappar och myser jag med ponnyn när ingen ser. Det är stunderna när vi är för oss själva som han vågar visa sin mjuka sida. Självklart blir det en massa sånt annars också men just när vi är ensamma är det som mysigast! Plus att jag inte kan sluta säga "världens bästa ponny", "du är det finaste jag vet", "jag älskar dig" m.m. Fast det gör väl alla andra också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback