11h pass på ridskolan

 
Blev 11h långt pass på stallet idag; stalltjänst och funktionär på våra körtävlingar. Självklart ställer man upp som funktionär om man kan; särskilt om man får välja vad man ska göra ;) Skrivare på dressyren, otroligt lärorik att få sitta och höra domarens kommentarer, sitta och diskutera ridsporten och körsporten med någon som håller på med en annan gren och kunna fråga om körningen rent generellt. Det spelar ingen roll vilken gren du själv utövar, oj så nyttigt det är att sitta som skrivare! Det tänker jag göra om! Var sedan domarsekreterare på precisionen, spännande när de som körde Msv klassen började gasa i omkörningen (haha, vad icke hästmänniskor måste tolka det fel).
 
Då jag hade fullt upp ställde Josefin upp och red Lusen åt mig. Då pausen blev fördröjd kunde jag hålla träning för henne i ridhuset och det gick väldigt bra! Usch vad sugen jag själv blir på att träna nu efter att han briljerade igår! Till veckan blir det mer av den varan, mycket dressyr ska in då det är tävling på lördag men det tar vi då. Imorgon drar jag och några fler till Umeå och ser på elithopptävlingar och blir ännu mer inspirerad!
Rolig dag men nu känner jag mig faktiskt nöjd :) Ska slänga på en eller två filmer, mysa ner mig i soffan med pyjamas, tända ljus, middag och frukt + nötter att mumsa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback