Tillbaka i sadeln

Foto: Josefine Gidlund
 
Äntligen tillbaka i sadeln igen! Det måste vara det värsta med att inte vara helt frisk; avstå ridningen för att komma tillbaka snabbare. I fredags valde jag att enkelt longera honom 20-30min bara för att se om kroppen pallade stalljobbet eller inte (det gjorde den). Igår så tänkte jag mig en trevlig och mysig ridtur ute, hur tänkte jag där? Det blev bensprattel, tölt, sidvärts med jättemycket tvärning, fullt ös medvetslös m.m. Hahaha, själv satt jag mest och skratta och försökte ha kontroll. Underbara ponny, han får mig alltid att skratta!
 
Idag blev det hoppning på schemat med några till från stallet. Markarbete med gymnastik och linjer.  Han var lite loj i början tills han fått tagit sig över lite hinder och bommar, då taggade han igång lite mer. En evighetsbana som började med en linje med två räcken (6 galoppsprång), snett igenom på 3 studs och vidare tillbaka till första räcket på båge (5 galoppsprång). Därefter långsida igen med 3 räcken (3 galoppsprång mellan varje och mittenhindret högre), bryt av till trav, snett igenom och på 5,5n. Hoppa första räcket igen och båge till studsen och avsluta. Låter lite krångligt och hälften förstår nog inte men film finns och kommer läggas upp. Ponnyn var taggad till tusen och gjorde en toppenrunda trots lite detaljmissar från piloten. Nu taggar vi för hoppträning på tisdag!
 
Att det blev ett stopp pågrund av ryttarmiss och att ryttaren tuggade grus har väl inte med saken att göra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback