Testat på Msv C:1

Världens bästa ponny!
 
Senaste dagarna har varit helt fantastiska; ponnyn fick vila i onsdag och gå och beta i en av hagarna som inte används i kvällssolen. Igår hade jag Camillas lektioner så han fick gå två rundor runt hägges, trodde han skulle kännas tröttare än han gjorde när vi skrittade tillbaka efter 2h i skogen. Han är nog mer vältränad än jag trodde!
 
Idag kom jag inte ut till stallet förrän strax efter 17.00. Då träningen framöver kommer att ha fokus på att förbereda oss för Msv C programmen så var planen att rida igenom det ena. Regn och skit ute så avvaktade till lektionerna var slut, körde igång Takida i högtalarna så det var musik i hela ridhuset och körde igång. Värmde enkelt upp med tempoväxlingar och skänkelvikningar i alla gångarter. Pigg och taktmässig ponny som tyckte livet var toppen. Red igenom skolorna också med övergångar emellan, sedan kände jag att vi var redo att testa programmet. Traven var helt fantastisk! Säker och stadig i alla skolor och övergångar. Pampig och taktmässig och jag satt bara och log! Galoppen har han lite jobbigt med på underlaget i ridhuset; han hittar inte riktigt styrkan att gå taktmässigt men bibehåll formen väldigt trevligt. Då han inte riktigt kommer under sig i galoppen blev de enkla bytena inte toppen man galoppfattningarna riktigt bra!
 
Nu är vi taggade inför Gunilla-träning på söndag och Camilla-träning på måndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback