Söndagens starter och resultat

Första klassen, LA:1 och kort bana. Kändes som en bra klass att börja med, speciellt med tanke på att vi mest har ridit långbana hela året. Inne på banan kändes han hur fin som helst, framme för hjälperna, känslig och med på noterna. Dock ser jag nu på filmen att tyglarna är väldigt långa, det måste jag verkligen jobba med för det är något som jag inte känner själv när jag rider. 62,24% och nu i efterhand så håller jag med i det resultatet; kortare tyglarna = högre procent.
 
Andra klassen, en LA:4 och lång bana. Hittills har han känts trött inför andra programmet men nu kändes han väldigt pigg och alert, nästan för mycket energi... Haha! Ser man på filmen så har jag kortat upp tyglarna och jag tycker att det är en fullt godkänd prestation av oss. Galopparbetet är jag såååå nöjd med! Någon miss i traven när han tvärnitar i halv 8-volten och han hoppar åt sidan en gång. Ena galoppvolten fick vi ett taktfel men annars tycker inte jag att det var så mycket att påpeka. Liten miss någonstans men inte mer. 60,00% och jag måste erkänna att jag är missnöjd med poängen, INTE med prestationen.
 
Jag har höga krav, otroligt höga. Har man legat på 61-65% i LA-programmen hela året så är det där man vill ligga och faktiskt börja höja sig allteftersom. Procentmässigt känns det som att vi ligger stadigt, men står och stampar. Träningsmässigt så går det spikrakt uppåt och jag tycker att vi börjar få till den känslan även inne på banan... Men varför händer inget med resultatet? Bedömningssport. Vem kom på det egentligen? Nej, nu tar vi två veckors träning med fokus på detaljerna och sedan start i Umeå 6/6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback