Hoppträning i ösregn

 
Under uppvärmningen kändes han lite loj, inte riktigt med men det gick till sig efter en stund. Pigg och glad ponny som började tagga till när galoppen las till. Då blev resterande också väldigt trevligt. När vi började hoppa fram vet jag inte vad som hände men plötsligt började han leta hinder, hoppade högt över och flög iväg efteråt. Hahaha, vad ska man göra? Jag sitter och skrattar och försöker få kontroll. Ännu värre blev det när vi skulle hoppa bana; då kom studsningarna fram. Varje gång jag sett ett ponnyekipage där ponnyn galopperar på stället, flyger iväg med benen och energin är på högsta nivå har jag alltid undrat hur det känns. Nu vet jag! Med världens största leende hoppade vi bana på 90-100cm, någon detalj här och där som inte riktigt gick som det borde men jag är jättenöjd. Han hoppar helt fantastiskt när han bjuder och tempot är rätt. Tänk så långt vi kommit på ett år! Längtar redan till nästa träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback