Checka av dressyren inför lördag

Foto: Josefine Gidlund, kan inte låta bli att le när jag ser mitt eget skratt på denna bild!
 
Efter dagar med vila, skritt och en uteritt kändes det som att han fått tagit igen sig nog sen tävlingen i söndags så det blev ett dressyrpass på ridplan. Övertaggad ponny som flaxade med benen åt alla håll och kanter och tyckte att samlad galopp var för tråkigt utan fullt ös kändes mer lämpligt för dagen. Efter en något okontrollerad framridning blev det så mycket bättre sedan. Energin fanns kvar men han använde den till något vettigt och känslan var riktigt bra! Red igenom lite öppna, mellantrav och förvänd galopp för att få han att fokusera. Det som ska vara fokus på lördag är att jag hittar bålstyrkan, då inverkar jag korrekt på honom och vi kan dansa fram. Det är målet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback