9h + 3h jobb

 
9h pass på jobbet och sedan 3h instruktörstjänst på ridskolan. Ni hör ju själva, hur hinner man med en busig ponny mitt bland allt det? Man ber en kompis fara ut på honom mot att man mockar! Himla smidigt, dock var det redan mockat så jag hann andas mellan jobben. Känns bra att jag har en som klarar av att hantera ponnyn ute då han kan vara lite crazy emellan åt; töltar, bockar, far åt sidan, galopperar för fort, galopperar för fort och tvärnitar m.m. Han är inte riktigt som alla andra så vill inte släppa ut vem som helst på honom. Imorgon blir det dressyrtrim inför lördagens tävling, känner att jag behöver i alla fall ett dressyrpass innan dess för att känna igenom honom. Fredagen bjuder troligen på en uteritt beroende på hur han känns imorgon. Dagen före försöker jag alltid rida ut eller bara enkelt longera så att han får röra på sig utan krav. Det ska ju vara uppladdning inför tävling! :)

Kommentarer
Postat av: Ester

vad han är snygg! Orka...

2014-05-14 @ 21:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback