Tävling hos Södra Umeå RF

 
Åkte som sagt iväg upp till Södra Umeå RF i fredags för att starta en LB:0. Han skötte sig som vanligt examplariskt på tävlingsplatsen, är så nöjd att jag har en sån snäll häst att åka iväg med! Framridningen för vår bana hölls i ridhuset; där ponnyn sprätte runt totalt. Överskottsenergi till max med benen åt alla håll och kanter och alldeles för högt tempo, hahaha! Till slut lyckades hn lugna ner sig något... Tills vi kom in på collecting ring vid banan. Där gnäggade han högt och tydligt några ggr så att ingen skulle missa oss, för att sedan sprätta runt återigen i något som kan liknas vid trav. Kändes ju väldigt bra då starten vad 4min bort... Precis innan vi ska in på banan lyckades jag få tillbaka fokuset och sedan gjorde vi en dunderritt! Underbara ponny, stadig och fin hela programmet och jag är jättenöjd med vår insats! Efter vår ritt låg vi i ledningen men slutade precis utanför placering på 61,25%. Är så nöjd! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback