Midsommarveckans träningsschema

 
Trots jobbet som banchef och teknikansvarig under helgens hopptävlingar på klubben hann jag med två träningspass; fredagkväll blev det styrka för armar + axlar + rygg och i söndags styrka för mage + ben + löpbandet. Kände mig hyfsat jättebra som tog tag i saken trots att det tog emot då tröttheten var obeskrivlig! Idag tänkte jag egentligen vila men tog en PW runt hörnsjön för att få komma ut och aktivera kroppen. Den rundan kommer jag absolut göra fler ggr! Blev två varv idag, underbart!
 
Midsommarveckan, kan bli svårt att få till träningen men tänkte försöka med detta schema:
  • Tisdag = styrka för armar + axlar + rygg + löpbandet
  • Onsdag = enbart löpning, beroende på väder om jag är på gymmet eller utomhus
  • Torsdag = Toughest-passet med Emma
  • Söndag = styrka för mage + ben + löpbandet
Känns som en bra plan, då slipper jag tänka på träningen under midsommardagarna! Man måste kunna koppla bort allt annat och bara umgås med vännerna också. Men känner jag mig själv rätt så blir det nog en PW någon av dagarna, har inte längre ro i kroppen att inte göra någonting. Hahaha!
 

 
Tycker att bilden ovan är så fantastisk! Varför göra det mer komplicerat än vad det är? Köp ett par bra skor, plocka fram träningskläderna och kör! Ät fantastisk god mat (husmanskosten är bannemej underskattad) och njut av livet. Sov ordentligt och skratta mycket. Det är receptet jag kör på och jag får nya resultat vecka för vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback