Maskiner eller fria vikter?

 Kul att inläggen blir uppmärksammade och kul med nyfikna läsare!
 
LisaNar du skriver vikter blir jag nyfiken, ar det maskiner eller fria vikter och basovningar (som typ marklyft och knaboj) du kor nar du tranar? :)
 
Malin: Och maskiner eller fria vikter? :) Vad kör du för övningar? :)
 
Svar: Jag varvar maskiner och fria vikter; anpassar mig efter vad de olika muskelgrupperna passar bäst med för stunden. Exempel så kör jag bara fria vikter för biceps + armhävningar, både och för tricepts, både och för ben, kroppen + boll för mage och för ryggen blir det maskin + kroppen. Jag kör på det jag tycker tar bäst på musklerna och där jag kan arbeta bäst med resultat!
Oj, vilka övningar jag kör... Det är så många olika men det blir 3-5st/muskelgrupp när jag väl kör i alla fall. Jag vet inte riktigt vad alla övningar heter heller men gör som jag; be om hjälp av någon som kan för nya övningar! Jag visste inte alls hur man jobbade med ryggmusklerna i maskin förrän jag bad om hjälp och nu älskar jag det! Väldigt viktigt att man gör rätt från början så det gör nytta och inte skada. Fel teknik kan ge mer skador än bygga muskler. Men varför inte följa mig på gymmet någon gång? Mycket lättare att visa och berätta så ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hänger mer än gärna på någon dag, ge mig nån vecka så jag får komma igång lite mer bara ;-)

Svar: Absolut! Hör av dig bara, du har mitt nummer ;)
Pernilla Larsson

2014-06-02 @ 20:42:49
Postat av: Lisa

Men hallååå, jag tränar ju redan. Kör med pt ibland så jag har program vilket är super. Det är ju ni som får börja träna på 1life med mig istället ;)

Svar: Nu måste jag ju bara fråga... Vilken Lisa är detta? Hahahaha :D
Pernilla Larsson

2014-06-05 @ 00:04:23
Postat av: vem eeee jag

Såg du inte mailen eller?? Hahaha

Svar: HAHAHA, nää! Du skrev inte med mailen i de förra!
Pernilla Larsson

2014-06-06 @ 00:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback