Travarbetet påbörjat

Foto: Josefine Gidlund, förra sommaren
 
Har nu travat Lucifer i två dagar på banan och känslan han ger är faktisk riktigt bra! Han har tappat lite av styrkan i bärigheten så jag har börjat helt om där; han ska bära sig själv i en lång och låg for (som på bilden), bibehålla takten och orka arbeta kvar där i alla övergångar (skritt - trav - skritt och varvbyte). Än så länge har jag bara något steg bett om att han ska flytta i sidled på volten i trav, just för att få han att forma sig ett snäpp till. I skritten är det fortfarande mycket styrka som fokuset ligger på; då kommer det bli enklare att plocka fram det i traven sedan också! Imorgon ska jag försöka ta mig ut i skogen och låta han trava på utan några krav på form. Ibland måste man bara skratta tillsammans fullt ös i skogen också! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback