Stärkande arbete i skritt

 
Lucifer har nu fått skrittat på långa tyglar i 4 dagar, idag bestämde jag mig för ett styrkepass i skritt på banan. Det blev öppna, sluta, övergång sluta - förvänd öppna, ökad skritt, samlad skritt, halt, framdelsvändningar, bågar m.m. I princip allt man kan göra i skritt för att börja stärka och bygga upp honom. Han var förvånandsvärt mjuk i sidorna och trampade på bra bakifrån. När han väl slappnade av och glömde de andra hästarna satt jag bara och log i 20-30min. Åååh, fantastiska ponny!

Kommentarer
Postat av: Petra

Riktigt fin Ponny!! Jag kanske har missat det, men hur gammal är han?

Kolla gärna in min blogg, lagt upp en massa häst fotografier. :)

Svar: Tack! Han är 17år gammal :)
Pernilla Larsson

2014-07-16 @ 20:01:27
URL: http://demonornot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback