En helt perfekt söndag

Allvarligt, hur rund kan en ponny bli efter 3 veckor?!
 
Dagen har varit helt fantastisk måste jag säga! Vaknade av mig själv vid 9, åkte till gymmet för rygg + axlar + armar, sedan frukost i strålande sol! Passade på att lägga mig ute i 3 timmar för att få lite färg så jag hoppas att det lönat sig. Vore rätt så skönt att ha en grund inför semestern (14 dagar kvaaaar!). Behöver jag säga att jag längtar?!
 
Eftermiddagen spenderades med att skritta på ponnyn, tror att det blir 1-2 dagar till med skritt på lång tygel innan jag börjar jobba honom lite lätt på banan med korta tyglar. Mycket lösgörande med svaga skolor och sidförande, blir perfekt! Då han stått i 3 veckor så lägger jag igångsättningen på lika lång tid. Första veckan enbart skritt, andra veckan läggs traven in (endast lättridning) och sista veckan börjar jag lägga in galopp och något enstaka travarbete med nedsittning. Därefter kommer vi jobba mycket med konditionen och styrkan så han är redo för augustitävlingarna! Kommer bli toppen det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback