Dressyrkurs med annan ryttare

 
Lilleman har fått gått dressyrkurs för mig idag! Josefine som har fotat de flesta av bilderna från förra året och hjälpt mig på tävlingar fick det i julklapp som tack för allt hon gjort :) Viktigt att säga och visa sina medhjälpare uppskattning så att dom vet att dom är värdefulla! Dessutom nyttigt för mig att se en annan ryttare på honom för att se hur han rör sig och ser ut. Roligt när Josefine är så duktig också så man får se ponnyn glänsa!
 
 
Idag fick dom gå igenom en vanlig uppvärmning som jag rider inför varje ridpass. Rider självklart olika övningar varje gång men checkar av samma saker. Börja uppe i vänstra hörnet, 10m volt i trav (grön), gå sedan in i en skänkelvikning till hörnlinjen, rakställ och öka steglängden (lila). Samla därefter ihop traven på kortsidan och gå in på en 10m volt i hörnet. Innan fyrkanten fatta galopp (röd), lägg en 15m volt på långsidan. Tänk början på en volt i hörnet för att förenkla övergången till trav. Samla traven på kortsidan och börja om.
 
En nyttig övning där det händer mycket och man får en lösgjord häst som är kvick för hjälperna! Och självklart är det endast nedsittning som gäller ;) Imorgon fortsätter vi jobba lite mer avancerade rörelser, tror vi kör på skolorna och förvänd galopp!
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul med tips på ridøvning! Hærligt att du har en så positiv blogg Pernilla! Kram!

2014-01-10 @ 10:53:51
URL: http://psyknina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback