Piaträning dag 2

 
Piaträning dag 2 och jag är jättenöjd med våran insats! Han kändes mycket finare under uppvärmningen idag än igår och jag tror mycket beror på att jag var 110% avslappnad och red mycket bättre. Dock när vi började jobba med bommar kändes han lite loj men det gick till sig efter några vändor och då kändes han som vanligt igen. Sedan levererade han, hinder på hinder. Något tittig på de med moln och grind i men löste det med bravur. Några få missar i själva banan men dom har jag förträngt för resterande var han fantastisk!
 
Pia gillade honom mer och mer och tycker att han är en väldigt fin och arbetsvillig ponny. Vi har fått i hemläxa att jobba med bommar framför hinder för att jobba upp styrkan och självförtroendet där. Jag kommer även lägga in lite tittiga hinder för att det till slut inte ska vara något han tittar på utan ser som ett vanligt hinder. Mycket jobb framför oss men det känns bara motiverande! Längtar redan till nästa träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback