Piaträning dag 1

 
Första dagen av helgens hoppträning är slut och jag är jättenöjd med våran insats! Fokuset idag låg mer på markarbete samt lydnad. Han kändes inte lika fin som han brukar under uppvärmningen men jag vet av tidigare erfarenheter att jag inte rider till 110% inför en ny tränare. Det blir nog bättre imorgon! Själva övningarna tycker jag att han var oklanderlig i! Trots att han är kortgalopperad så fixar han avstånden galant och jag tycker att känslan jag hade i ridningen syns på filmerna. Sedan blir jag lite imponerad över mig själv hur kvick jag är tillbaka efter ett litet missförstånd in på studsen en av ggr. Men det löste vi bra och fortsatte övningen! Jättenöjd med dag 1, är taggad inför morgondagen!
 
Pia tyckte att jag hade bra position, hjälpte han mellan hindrena på ett väldigt bra sätt men att vi behöver jobba på rytmen i galoppen. Det vet jag sen tidigare så det är bara fortsätta att nöta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback